Vergroot je Bewustzijn! Mijn 10 Grootste Veranderingen na 9 Maanden Focus op Body en Mind 1.0

29 augustus 2021 - Goiânia, Brazilië

Ik zeg wel 9 maanden maar ik ben me pas 100% op mezelf gaan focussen op het moment dat ik het vliegtuig in stapte naar Brazilie. Op het moment van schrijven zit ik hier 19 weken en 2 dagen, dat zijn 135 dagen. 135 dagen en de lijst met veranderingen is eindeloos. Een lijst die, op een enkele na, grote positieve veranderingen bevat.

Het einde van mijn reis in Brazilie zit er voor nu bijna op en ik trek door naar Peru. Een volgend hoofdstuk dus. Heel mooi dat juist op dit moment ook in mijn ontwikkeling een volgend hoofdstuk in aangebroken. Voor mij word het tijd de kennis en ervaring te delen zoals ik al langer voelde dit te willen doen. Het is allemaal niet zo heel moeilijk en achter vrijwel alles zit gewoon een hele logische verklaring. Het belangrijkste is de hele mindset die je jezelf aan neemt, ben je zelf echt bereid de dingen en mensen los te laten die je moet los laten? Want daar draait het vooral om, los laten. En helaas is dat een stuk lastiger dat we denken. We leren onszelf liever iets aan.

Om hierin wat bewustwording mee te geven deel ik met liefde en plezier mijn persoonlijke groei, mijn visie hierover en hoe ik dit persoonlijk deze uitdagingen aan ben gegaan. Mocht je hier iets aan hebben gehad, vind je het leuke content en zie je er ook de logica van in? laat het me dan weten in de reacties deel het en help met het bereik van deze content groter te maken.

1: Meditatie

Zo, laten we de spits afbijten met de meest spectaculaire en spannende verandering die ik heb ontwikkeld. Meditatie! Op wat voor manier maak je meditatie nou een beetje aantrekkelijk? want echt spannend is het niet en om daar de blog mee te beginnen. Maar stop niet met lezen en neem toch even 2 minuten de tijd om verder te lezen!

Een top 10 belangrijkste veranderingen is onmogelijk te maken. Alle ontwikkelingen zijn te groot en te gevarieerd om de een boven de ander te plaatsen maar meditatie is absoluut de rode draad door mijn hele proces en ik kan zal dit zeker nog heel vaak blijven benoemen. Veel van de volgende punten die voorbij zullen komen hebben namelijk ook met meditatie te maken.

Wat betekend meditatie voor mij? Meditatie is voor mij simpelweg het keren in mezelf, letten op mijn ademhaling en vervolgens voelen wat er in mijn lichaam gebeurd. Hoe snel klopt mijn hart, hoe erg voel ik mijn hart, zijn mijn handen warm of koud, tintelen ze ja of nee. Ons lichaam verteld ons veel meer dan we beseffen. Iedereen weet hoe het voelt wanneer we van angst het hart in de keel voelen kloppen of wanneer we vlinders voelen van verliefdheid. Maar wat nou als we ons lichaam nog beter leren begrijpen en ook leren aanvoelen welke keuze's is het leven wel en niet verstandig zijn en welke keuze's ons sneller dan ooit laten groeien. Uiteindelijk hoef ik alleen maar te luisteren naar mijn lichaam, er blind op te vertrouwen en durven de keuze's te maken. Ongeacht wat het stemmetje in mijn hoofd tegen me zegt en zonder de invloed van andere.

Meditatie is perfect om even de body en mind te resetten. 5 minuten wanneer je wakker word en 5 minuten voordat je gaat slapen is al voldoende om een wereld van verschil te voelen.

Het was voor mij echt wel even zoeken naar de juiste afstemming in het mediteren. Totale stilte vond ik in het begin nog verschrikkelijk dus ik was voornamelijk opzoek naar begeleide meditaties. Maar als mij in een meditatie word verteld dat ik me voor moet stellen ergens op een berg te staan met heel veel planeten om me heen waar ik vervolgens naar toe moet vliegen dan is het direct al een kansloos verhaal. Zodra ik mijn ogen dicht doe is het zwart en het blijft zwart.

We zijn allemaal uniek en iedereen beleeft alles weer op zijn eigen manier. Maar als mijn beleving anders is dan bij de meeste wil dat niet zeggen dat het voor mij geen waarde heeft. Het komt simpelweg op een andere manier binnen. Ik ben veel te gegrond met aarde en heb een te nuchtere mind om mezelf te verliezen en ik blijf altijd toch ergens een logica achter te vinden, het enigzins tastbaar te maken. Toch kom ik nu tijdens het mediteren is verschillende situatie't terecht. Die voelen als dromen alleen maar ik ze een stuk bewuster mee. Zit daar informatie tussen? Heb ik er direct wat aan? Ik weet het niet, de inzichten die veelal naar boven komen hebben altijd al in mijn onderbewustzijn gezeten. Daarom is het ook bewustwording. Dus ik geloof persoonlijk wel dat in alles een bepaalde informatie zit wat we zelf moeten ontcijferen tot onze eigen waarheid.

Maar je moet toch letten op je ademhaling? Maar je ziet toch niks, hoe weet je dan dat er een persoon langs komt? Het belangrijkste vooral is om alles los te laten en eraan over te geven. Sinds in de APP SYNCTUITION gebruik voor het mediteren, die ik echt iedereen kan aanraden, duren mijn medataties 25 minuten en vrijwel elke dag doe ik hem s'morgens en s'avonds. Ik ben ervan gaan houden, ik ben het gaan waarderen en ik ben er de ongelooflijke waarde van gaan inzien. Een meditatie van 25 minuten lijkt lang maar duurt af en toe zelfs nog te kort naar mijn gevoel. Letten op mijn ademhaling voor 25 minuten lang is niet te doen en die druk leg ik mezelf ook niet op. Ik begin met het letten op mijn ademhaling en later dwaal ik af naar andere gedachte. Als ik even afdwaal en vervolgens weer denk aan mijn ademhaling dat let ik daar weer op zolang mijn flow dat volhoud. Los laten is de key. Laat gebeuren wat er schijnbaar in je moet gebeuren en vertrouw erop dat de rust, ingevingen en wijsheden vanzelf komen. Klinkt makkelijk, is het niet. Mindset dus!

Be Safe and Take Care!

RoysNewLife